יום ראשון, 9 בפברואר 2014

אוריגמי? אני ממש לא מתחברת! - רשומה עם ערך הסטורי !

שבוע טוב,
הפרוייקט הבא של בלוג האתגרים SCRAPPY HANDS 
אתגר 6# אוריגמי
הקשה עלי את החיים.






















וכאן המקום לווידוי קצר... מאז ומתמיד אנ'לא התחברתי לתחום הרחב הזה.
והנה פתאום "נפל" עלי אתגר...
נכנסתי לוויקיפדיה -אוריגאמי וחיפשתי "הנחות" בהגדרה...
"... אוריגמי (ביפנית折り紙) היא אמנות קיפולי נייר..."
עצרתי כאן, לפני שאסתבך.
ומיד ידעתי מה אני הולכת לעצב... פרח מקיפולי נייר.
כן, הוא הבסיסי ביותר, שהומצא עד כה... אבל עדיין עונה על ההגדרה, שבוויקיפדיה. 
(שנון-לא???)
אבל יש ברשומה זאת גם ערך מוסף:
הגלויה הזאת, שייכת לאוסף גלויות של ציורים, רישומים ופסלים,
אשר מצאתי אותם אחרי מותם של סבי וסבתי "היקים" בביתם בירושלים.
ושל הורי, שגם בביתם היה אוסף גדול של ספרי אומנות מיניאטוריים אשר נשלחו אל אימי,
מאירופה של אחרי מלחמת העולם השנייה, על ידי בעלה,
שעסק בהעלאת פליטי וניצולי השואה לארץ החדשה שהוקמה בפלשתינה...


* על הגלויה עצמה מצוי הכיתוב הבא: Testa Di Tecchia , Guido Reni






החלטתי לתת לגלויה זאת את הבמה הראויה, שלפתי אותה משקית נייר צהבהבה ומתפוררת,
שהייתה שנים עמוק בתוך המגרה. וחשפתי אותה לציבור,
אינני מכירה את האמן שרשם את הדיוקן המעניין הזה,
אך כל הקומפוזיציה של הגלויה, הצבעוניות, ההבעה המלנקולית- סגפנית  
והפס הלבן בתחתיתה הם, שגרמו לי לבחור בה ולא באחרות... 
הנה כמה צילומי תקריב לעמוד-האוריגמי שלי "במיטבו"...














































































והנה קולאג' של הדף כולו:




























עכשיו אני בלחץ כבר לקראת המטלה הבאה של האוריגמי...
איפה מחלקים פה פטור?
אשמח כמו תמיד,
לקרוא פה בבלוג,
את ההערות, ההארות והתגובות שלכם.
תודה נעמה 
"איגרת שאומרת"

4 תגובות:

  1. אוריגמי זה אתגר!
    ואת עמדת בו בכבוד!
    העמוד מקסים עם גלויה נוסטלגית ומיוחדת
    ואם את צריכה עזרה עם האוריגמי - בשמחה אעזור לך!
    ולהתחלה: אולי את מכירה את הספר לילידים- קל לקפל? י בו דברים חמודים
    או חוברת אחרת עם הסברים פשוטים - קיפולי קישוטים וכרטיסי ברכה של פול ג'קסון ומירי גולן
    או שאם את רוצה הוראות וידאו יש המון ביוטיוב
    המשך ערב נפלא ושהוע קסום ויצירתי!

    השבמחק
  2. ,תודה רבה,
    אני אתגבר בסוף, זה לא שאני מסוגלת.
    אבל יש לי בלב כזה אנטי, היום הגעתי למסקנה, שכנראה זה בגלל כל הזוויות החדות שיש באוריגמי הזה.... ואני בכלל...אישה עגולה.

    השבמחק
  3. לא משנה מה הרגשת - התוצאה מקסימה! הגלויה כל כך אמיתית- כמו תמונה..

    השבמחק

תגובות